badge.pack.js">

Midsommarafton!

Älskade Midsommar! Är min favorithögtid efter julafton! :) Nästan varje år sen jag var liten har jag och min familj åkt ut till Bestorp där min barndomsvän och familjens närmaste vänner har sommarställe! Sjukt fint! Ligger uppe på en grönkulle med fina små stugor, massor av blommar och en sjukt underbar utsikt över sjön! Trivs alltid grymt bra där! En dag som denna saknar jag verkligen att spendera midsommar där.. Vanligtvis brukar vi vara runt 15stycken och alla sitter tillsammans i långbord och har knytis! Väl där spenderar vi timmar över att dricka nubbe och sjunga massvis med sommar/nubbe sånger! Efter det blir det att dra sig mot midsommarstången där man ser alla barn och de lite för fulla föräldrarna dansa runt stången! Jag föredrar att titta på ;) Alla gamlingar som jag brukar säga brukar avsluta kvällen med en boule duell medan vi unga forstätter kvällens firade i sommarstugan! Om vädret är fint är det en dag som bara inte kan bli mysigare! :) Midsommarkrans, gemenskap och massvis med roligheter! Min vän Martinas farfar mm. brukar alltid gå runt långborden och spela fiol och dragspel och sjunga massa! MYS! Vanligvis slutar kvällen med att alla är snäppet för fulla och gör massa roligheter som nakendopp, härliga fall och fina pinsamheter! Älskar <3





Idag den 25:e juni 2011 kommer jag inte att kunna fira midsommar hemma i Sverige.. Istället är jag i Nya Zeeland och har min dag helt planerad för skojjigheter men inte de minsta mysigt som midsommar hemma! Med vad är 1 år! Istället ser min dag ut så här! Ska strax till gymmet med tysa Annika och köra gärnet! Väl efter det ska vi åka och köpa sushi någonstans och smaska i oss för lunch! :) Väl efter det ska jag åka till Sylvia Park för att kika efter något snyggt att bära för kvällen! Ev. kommer Danni och Bjorg och gör mig sällskap! Ikväll kommer Bubbles och Brian hit så innan jag ger mig ut på egna äventyr blir det att mysa med dom för ett tag! Midsommar gemenskap.. Sen ikväll vid 8 ska jag och 11 till svennar träffas på en Indisk restaurang och festa till det! Restauranger här i Nya Zeeland har en grymt rolig och bra regel! : Bring your own wine! Haha! Känns sjukt konstigt att öppna sin egen vinflaska i en restaurang :P Men bra och billigt! Värt! Väl efter det blir det en fet utgång i Ponsonby med tjejorna! Ska sova hemma hos Ida över natten så behöver inte ta mig hem själv! Nästan alla mina närmaste vänner måste sitta barnvakt i helgen vilket är trist men ändå är det kul att spendera en utgång med lite nya ansikten! Kvällen kommer alltså inte att bestå av mysiga midsommarkransar och sång utan mer som en mysig och kul tillställning! Men det blir roligt ändå! :D Jag är taggad och känner att dagen och speciellt kvällen kommer bli över tvekan grymt rolig! WOOP WOOP!!

Hoppas eran midsommar hemma i Sverige är fantastiskt mysig och kul! Det är ju ändå en dag man ska spendera med familj och vänner!

PUSSPUSS!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0