1 nov

Skypat med mysungen Hedvig <3 Skönt att det finns några guldklimpar med att komma hem till Sverige!

lovely!

Söndagen igår var en helt underbar dag! Jag känner verkligen att våren har startat och man kan gå runt i bara kortbyxor och linne utan att frysa.. Väntar spänt på en varm sommar! Efter att tagit en lång sovmorgon och en skön dusch blev jag upphämtad av Danni,Line och Bjorg! Blev att susa runt i bil utan tak (underbart), musiken rihanna "we found love" på högsta volym och med ett strålande humör! Blev att äta sushi på beachen och sen åka till Sylvia park för att shoppa! Lovely! Blev en klänning som det bara stod BELLA på i kornblå och ett par helt underbara skor!! :) Har dock bara 4dollar kvar på kortet nu så blir att använda mitt svenska kort denna vecka.. Det mysigaste men weiraste är att de har börjat med julpynt överallt i köpcentrumet! Hela taket var klätt med stora tomtar som hängde ner höger och vänster.. Kommer kännas mysko att spendera julen i bikiniväder. Klagar dock absolut inte! :) Igårkväll blev det sedan lite middag och glass hemma hos mig framför en disneyfilm! Kalas! Nu blir det ett dopp i poolen och sedan lunch innan jag ska hämta upp barnen igen!

Cheers!

Hur underbara är dom inte?

30e okt

Hemma igen!

Den helt underbara resan till Sydön är över och ja är hemma i Auckland igen! Resan var allt över förväntingar.. Sjukt bra! Inte bara för att vi fick chansen att göra så himla mycket roliga saker och se otroligt fina vyer utan också för att vi träffade så himla många härliga människor! I 10 långa dagar åkte vi med samma människor dag ut och dag in. Vi festade varje kväll vilket man verkligen kunde känna av i slutet men det var så himla roligt! Olika lekar, maskerader, bus och roligheter! Varje morgon vid 8 då bussen gick satte busschaffören på låten "goodmorning, goodmoooorning," en sjukt gammal lång låt som man bara ville strypa varje morgon när man satt bakis i bussen. Haha fast vi alla garvade så åt den, den fastnade på hjärnan och alla fick lite extra energi och ett leende på läpparna efter låten! Under resan har jag bl.a bestigit en glaciär på 8h, padlat kayak i abel tasman, upplevt underbara queenstown och sett massvis med vilda sälar, delfiner och valar. Är riktigt svårt att förklara allt roligt vi gjorde så låter lite bilder visa er.. En av de roligaste kvällarna var iaf då New Zealand - All Blacks vann Rugby world cup 2011! Fan vilket drag det var på nattklubbarna i queenstown.. Spänningen de sista 10min var hemska och man höll på att svettas ihjäl framför storbildsskärmarna..

Det är underbart att vara hemma i Auckland igen men måste erkänna att sydön är sååå mycket vackrare och häftigare än nordön! Skulle såå kunna flytta dit. vem vet kanske jag gör en dag? Hur som haver älskade jag resan tillsammans med min kära vän Bjorg och jag längtar så tillbaka!!! :)

last day..

Fuck vad fort tiden gar! 10 helt underbara dagar har gatt och jag vill verkligen stanna!! har kommit hela ganget pa hela 50pers fran kiwi bussen sa nara och kommer verkligen sakna vissa av dom! Ikvall blir det darfor aterigen en stor riktigt kul utgang! Ar man i Queenstown sa ar man! galet..Sen blir det att ta den 9h langa bussen imorn vid halv 9 hugget. Alltsa hemma i Auckland runt 8 pa kvallen. Blir tidigt i sang for att sedan borja jobba dagen efter igen. Idag funderar vi pa att ta en stalift upp pa bergen for att kika ut och ha en sjukt fin utsikt! Vadret ar sadar men vet inte annars vad vi ska gora.. Budgeten ar inte sa stor lange och halften av alla kiwisar ska gora Bungyn pa 134m idag i Nevis! Inte jag.. Inte en chans! Sa blir nog lite sushi atande och chillande innan kvallen kommer!

Cheers <3

queenstown

Queenstown ar underbart! Det ar sa vackert har! Jag och Bjorg hade planerat att ta Kiwi bussen tisdagmorgon och sen spendera en dag i Christchurst innan vi flyger hem onsdag kvall..Andrade planer! Vi bokade en ny buss hem pa onsdagmorgon istallet sa vi skippar kusliga Christchurst som hade 5 jordbavningar igen harrom dagen och spenderar en extra natt har! whey :) Igar vart det en stooooor fest da the All Blacks - new zealand vann rugby world cup 2011 :D Fan vad spannande det var och nar de var 10sek kvar av matchen borjade vi alla rakna ner och efter det var hela landet en stor fest! Sa idag mar man som man fortjanar.. Ganska kallt ute idag dock sa skont med en slapp dag utan nagra planer.. Tror vi kor pa utgang ikvall igen for att sedan borja mentalt stalla oss in pa att aka hem igen! Skulle sa mycket kunna gora backpacka i flera manader!! Menmen ska bli kul att traffa familjen igen! :)

Nu blir det chill och degande..

PUSS!

Fortsattning foljer!

Lite kortfattat - jag alskar sydon!!!
Allt har ar sa javla vackert och vi har haft riktigt tur med vadret och alla harliga vanner man backpackar med pa bussen ar toppen!! Harrom dagen var vi i Franz Josef och besteg en glaciar pa 8h.. Sjukt jobbigt men guuud sa fint!! Under trippen tanker jag alltid varfor vill jag gora detta? men det kanns alltid sa underbart nar man ar klar! O det var vaerkligen sjukt amazing i glaciaren. Mycket klattring, bestigning, tranga utrymen och mycket svettandes! haha! Idag ar vi i Wanaka vilket ar sa javla vackert!! legat pa stranden idag vid en stor sjo och kikat ut over snobergen! :) Vi har sett mer salar och delfiner och verkligen njutit av varje dag! Imorn galler det Queenstown och sen ar varan resa nastan slut :( Fan vad jag ska tillbaka hit och leva och jobba!!

Kort bildspel pa de senaste dagarna :)

Puss!!

In the middle of no where!

halla halla!

Tillbaka! Kiwi bussen tar oss vidare och vi har en sa lange varit i bl.a Nelson, Abel tasman nationalpark, westport och nu ar vi verkligen mitt i ingenstans! Bor pa ett hostel bland massa fina sjoar och snoberg och det tar sakerligen upp till 30m med bil for att aka till grannen :P Ikvall blir det ful fancy party med massa lekar sa jag har kopt mig en gubbpjamas pa second hand for 15kr som ar orange med fula grejor pa.. Alla kommer se storda ut! Igarkvall hade vi en riktigt stor party kvall med. Vi var uppbundna 2 och 2 , tjej och kille i var sitt ben. Sa vi satt ihop hela kvallen.. Blev detsvarre da flera besok till killtoaletten :P haha grymt kul kvall! Vanta du danni tills du far hora ditaljer :P Annars sa har vi sett mer vilda saler, massvis med fina utsikter, padlat kayak i abel tasman (slutet pa sagon om ringen filmen dar de tva statyerna av kungarna ar), partat, osv.. Imorn aker vi till Sant josefs dar vi bestiga flera snoberg och glaciarer pa 8h. Sedan bar de av mot Queenstown dar de flesta ska gora bungyn pa 134m, inte ja! nu ska jag ga och fixa till mig. Ska bli riktigt ful ikvall! Har det annars riktigt bra, 2 stora sar pa knana men annars lever ja! Alskar sydon! fantastiskt vackert och att aka med kiwi experience ar sjukt kul! alskar att backpacka och traffa harliga nya manniskor!! Tumme upp!!

LOVE

kort bilduppdatering fran inlagget innan..

PUSS!

Sydon!

Andra dagen pa Sydon och jag alskar det!! :)
Vi han knappt se nagonting av Chrsitchurst men de ska vi fa gora den sista dagen! Istallet tog vi bussen till Kakoira dar vi sag vilda salar (sjukt sota!!) fina utsikter och traffat massvis med underbara manniksor! Vart forsta hostel hade utsikt over jattefina snoberg och sjoar! :) Den forsta natten garva alla at mig! Var tvungen att sova pa toppen av en vaningssang! har inte sovit pa toppen sen jag var typ 10 ar och ramlade ner och fick hjarnskakning.. menmen de var ju lange sen! O vad hande denna natten!! Jo ramlade ner i somnen och landade pa knana tydligen, lag dar och hade ont i en femma och sen klattrade upp till sangen igen och somnade om! Kom inte ihag natt! Alla fick sig ett gatt garv pa morgonen! :) imorn ska vi Abel tasman och paddla kayak!

Kort rapport fran mig! hade bast :D De har ja!

South island!

Efter 8½ månad i Nya Zeeland är det nu finally dags att få se Sydön :D Blir att packbacka runt i 10dagar med Kiwi Experience bussen.. Jag och Bjorg från Färie öarna åker tidigt imornbitti! Såå roligt! Så blir att sova hos henne inatt och bada jacuzzi och se film! Har packat färdigt min 25kg stora resväska och börjar få resfeber :D Kommer bli så skönt med semester! Kommer självklart sakna familjen och barnen men känner att det var på tiden igen med lite ledighet! Ska försöka uppdatera lite då och då.. Dags att njuta av där Nya Zeeland är som bäst och vackrast!!

Cheers bye!

Bilder från i Fredags..

beautiful, heartbreaking, controversial and honest

Snyft!! Precis läst färdigt boken My sister´s keeper(allt för min syster) och gud så jag bölade i slutet! Helt underbar bok! Ligger lite efter och har inte sett filmen så den jag se för mig själv i mornbitti och spilla några tårar! Morsan helt klart en bok du borde köpa och läsa under din resa här: du kommer älska den!

Spontant är de bästa!

Japp så igår torsdag som jag tänkte skulle bli som vilken vanlig torsdag - lugn. Bubbles och Brian kom över och vi käkade middag och hade det mysigt. Så plötsligt fick jag ett mess av Lowén och Embe som var tillbaka i Auckland för en natt och undra om jag ville följa med ut. Why not! Så blev att piffa till sig och sen ta sig till hamnen för att ta några glas vin med grabbarna grus. Kvällen började lugn vi kikade in på några barer som var ganska lugna tills vi kom fram till grabbarnas hostel där baren var öppen. Där var de fulla puckar! Blev att ta sig några mer drinkar med härliga människor som vi också fick med oss när vi brumma vidare till en irländsk bar nere vid hamnen igen - O'hagens - aldrig varit på förut men där hade vi det grymt kul! Där dansade vi till live music som var allt från 80 tals musik, gamla godingar och klassiker! haha! Var hemma tryckt och säkert igen i bädden vid halv 5. Barnen väckte mig vid halv 8 för att städerskorna kom då. SNARK.. säger bara: vilken dag!

Love it!

12 okt

Lovet vandrar vidare och det regnar fortfarande! Tråk.. Svårt att veta vad man ska hitta på då! I måndags var Liam sjuk så vi spenderade hela dagen hemma och framför tv:n. Igår däremot åkte vi på bio och såg Spy Kids 4 i 4D vilket var ganska kass.. Filmen var helt okej och 3D effekterna var bra med det här med 4D var sämst. Vi fick ett kort med numrerna 1-10 på och de skulle man knida på när numret kom upp blinkande på skärmen. Kortet skulle nämligen framkalla dofter.. Själver tyckte jag alla dofter lukta detsamma förutom 2 och istället för att kika på vad som verkligen hände på filmen koncentrerade man sig mer på att pyssla med kortet och försöka dofta pån.. Illa ;) Därefter var barnen leksugna så blev att ta dom till  poolarna i Sylvia Park nedanför bion i mitten av köpcentrumet och låta de hoppa stuttsmattebungy eller leka i de uppblåstbara bollarna i poolen. Alla 3 valde bollarna.. Riktigt kul att se hur de ramlade och hade sig. Tumme upp för de tyckte alla 3! Resten av dagen rullade på med bakande av muffins innan kvällen kom. Drog mig då iväg till Mission bay för fika och gymmet för 1 timme.. Ikväll blir det middag hemma hos Ariel med flera au pair tjejer. MYS! Men först: tandläkaren med Liam!

Söndag!

Ligger lite efter i uppdatering men de kommer sakta men säkert ;) I söndags var jag bakis och trött iaf men Stina som jag hade vid min sida fick mig upp ur sängen. Vädret var jättefint så det ville hon inte förspilla.. Blev en shoppingrutt till Sylvia Park där jag återigen handlade upp alldeles för mycket! Fina saker iaf! Sedan blev det lunch på stranden innan jag nästan somnade i solen och hon bad mig skjutsa hem henne till hostelet hon skulle sova i! Bra förmiddag!

Efter att jag släppt av Stina i stan blev det att ta en timmes powernap och sen käka middag. Av en ren slump sen loggar jag in fb och ser uppdateringen att herrarna Marcus Embe och Davis Lowén precis anlänt till Auckland. Slänger iväg ett mess och kvällen slutar med att vi tillsammans kikar på rugbyn innan i stan och sen tar en lång kaffe! Mys! Gud vad jag har saknat grabbsällskap! Får panik över att bara hänga med brudar ibland och ha typiska tjej diskussioner och samtalsämnen! Riktigt bra avslut på kvällen! :)

En lite små kul typiskt grej som bara jag lyckas med på parkeringsplatsen var iaf att jag stoppade mitt bankomat kort i betala automaten, men för att betala måste man ta ut kortet direkt och sen slå koden. Inte som hemma i Sverige där kortet sitter i under hela betalning.. På något vänster glömde jag bort detta när det stod att betalningn avbröts (hade inte tillräckligt med pengar) å jag får panik och undrar vart mitt kort är och säger åt personalen o allt. Så slutar med att jag ger alla mina kontaktuppgifter till dom så de kan öppna maskinen dagen efter och skicka tillbaka kortet.. Så de var snälla och öppnade åt mig så jag inte behövde betala 60kr för parkeringen. Dagen efter under frukosten slår det mig, ding ding just fan man måste ju ta ut kortet annars fungerar ingenting! Springer ner till plånboken och till min förvåningen och glädje ligger kortet där i! Haha! <hur lyckas ja>

O sen kom kvällen..

Efter att jag och Danni hade myst hemma hos Bubbles och Brian hela dagen åkte vi hem, köpte en Tequila flaska som present till Bjorg eftersom hon hade sin 21års födelsedagsfest på kvällen och började piffa upp oss hos mig! Stina och Mariam kom också så det var bastu i mitt rum! Vi blev ytterst snygga och brummade senare vidare! Kvällen bestod av typ 15 glada tjejor hemma hos Bjorg, sydafrikansk mat och massa lekar! Vid midnatt drog vi vidare till Phonsonby och dansade gärnet tills kroppen skrek efter sömn. Jag och Stina hoppade in i en taxi där chaffören var såå super bög! haha! Han satte på aqua och Vengaboys på högsta volym så jag och Stina satt och gall skrek bak på taxin (sjukt stor taxi också med 8 säten) och han pratade med så pipig röst! Fick oss ett gott skratt när vi kom hem vid 4 ;) Aja riktigt lyckad och mysig kväll! :)

mys lördag

I lördags åkte jag och Danni tillsammans hem till Bubbles och Brian (värd farföräldrar) och hade det jättemysigt! De är för gulliga! Blev att åka och kika på denna så kallade populära ramen med fin utsikt, en green stone butik och sen spenderade vi resten av timmarna med att fika, äta lunch och prata om allt möjligt! De berättade bl.a hur de hade träffats och hur de flyttat från England till Nya Zeeland för väldigt väldigt länge sen. Han var en soldat i kriget och hon va en sjuksköterska. Storyn lät precis som boken Dear John och var så romantiskt! :) Älskar att åka hem till dom! O dom tycker det är lika kul att ha "unga människor" som kommer och spenderar en lördag dag hos "gamlingar" som Bubbles uttryckte det ;) Haha!

Kiwi fågel halsband som jag köpte!

Andra gånger jag varit där uppe nu - sist var jag där för typ 7 månader sen med Sara - remember? ;)

helg

Äntligen fredag! Idag skiner solen, Liam med vänner badar i poolen och Katlyn och Ella är ute och cyklar på framsidan.. Jag städar.. Fäller som en hund så behövdes verkligen dammsugas! Ikväll blir det myskväll nere på stranden med vännerna och lite Starbucks kaffe på det :) Imorn ska jag och Danni till Bubbles och Brian för lite lunch! De är för gulliga! O sen på kvällen ska vi till Bjorgs 21års födelsedag fest! Blir middag och förfest hemma hos henne och sedan utgång. Stina en svensk vän som bor långt ner på nordön kommer upp denna helg med så får nattsällskap och taxisällskap hem på lördan.. Sen nästa vecka börjar barnens Schoolholiday för 2 veckor. Tar dock bara hand om barnen första veckan. Andra veckan åker familjen iväg igen och åker skidor medan jag sticker till Sydön för 10 dagar :D den 16e bär det av! whey! Nu ska jag fortsätta med min städning och tvätt!

Cheers!

Btw, kvartsfinalen är igång i helgen - Go the All Blacks!

New Zealand band - Don't forget your roots!

Crazy stupid love

Nyss kommit hem från en mysig fika med några vänner och en riktigt bra bio film! Crazy stupid love - tjejefilm och riktigt bra och rolig en! Snyggingen Ryan Gosling från The nootbook var också in den - kan ju inte bli bättre! ögongodis! Idag var Liam sjuk igen, samma sak i måndags. Hoppas verkligen han är frisk imorn för tänkte gå på en födelsedagsfrukost hemma hos Annika :) Aja annars rulllar veckan på med jobb och sen en riktigt rolig helg framöver mig!

CU!

109 dagar kvar...

Liam, Mark, Ella, Jaqui, Katlyn

Tiden springer vidare och jag har bara ca. 4 månader kvar i Nya Zeeland. Kusligt! Just nu vill jag inte hem, trivs sjukt bra här, har en helt otroligt grym familj och att värmen kommer nu igen är ett stort plus! För vissa är 4 månader en lång tid men för mig är den ynklig. Jag vet att med allt kul jag ska göra framöver kommer tiden bara springa iväg ännu mer.

*Bjorgs 21års födelsedagsfest
*10 dagar på sydön
*Jettes avskedsparty
*Hälsa på Fia någon dag som kommer till Auckland
*Åka till Bjorgs sommarstuga på någon ö
*3 veckor med Morsan och Anders
*Jul
*Nyårs festivaldags
*19 dagar på 2012 då jag ska steka gärnet i högsommaren innan flyget går hem till kylan..

Dags att börja njuta ännu ännu mera!!

I love my life
I love New Zealand!!

1 oktober

Fredagen igår rullade på.. Barnen hade "All Blacks" day så de stylade jag upp lite på morgonen. Sen på eftermiddagen åkte jag till tjejernas skola för att kika på poem/dikter de 2 och 2 skulle läsa och göra ett uppträdande av. Fick gå imellan klasserna för att hinna se båda men var mysigt och kul att se hur mycket de sken upp när man kom. De viskade lite tyst till läraren "min au pair är här nu så vi kan köra". Mina små söta tösar! Eftersom föräldrarna jobbar heldagar så är det nästan alltid au pairerna i familjerna som får ta del av alla barnens uppvisningar :) På eftermiddagen hade Ella en playdejt och Liam och Katlyn plaskade i poolen. De kallar mig chicken för att jag är den ända i familjen som inte varit i än.. Tempen har bara stigit till 23grader än så länge och det är ju snäppet för kallt :P Haha! Aja ikväll kommer Bjorg och Danni hit och det blir lite lördagsmys med taco och film!